diumenge, 24 de juny del 2012

Ja som a casa

Sense cap sobresalt d'última hora els dos grups hem agafat els avions de tornada i amb força puntualitat hem arribat a l'estació d'autobusos de Valls. El dia ha començat amb abraçades amb les famílies que ens han allotjat a Totnes, unes últimes compres a les botigues de l'aeroport abans d'agafar el vol, nervis i emocions contrastades per les ganes de tornar a casa i les ganes d'estar-se a Anglaterra alguns dies més, i més abraçades, ara amb els nostres familiars, un cop arribats a casa.

Cinquè dia

Aquest divendres havíem de realitzar activitats esportives pel matí, però el dia amenaçava pluja. Per aquest motiu l'escola va modificar l'horari d'activitats i vam afegir una visita a la ciutat de Torquay. En aquesta ocasió els dos grups vam anar junts, i vàrem tornar a Totnes per dinar.

A la tarda vàrem fer les últimes sessions de classe, ens van donar els diplomes i a la nit ens van convocar de nou a l'escola per fer una petita festa de comiat amb ball, TV, ping-pong, billar o internet com a distraccions per passar l'estona.

Després, cap a casa a preparar la maleta que dissabte marxàvem ben d'hora, ben d'hora, ben d'hora.

dijous, 21 de juny del 2012

Quart dia

La pluja que ahir ens va acompanyar avui s'ha intensificat i pràcticament no ens ha abandonat en tot el dia. Això no ha afectat les activitats que havíem de fer a la Gate House, l'escola, però sí que ha aixafat bastant la sortida del segon grup d'alumnes a la ciutat portuària de Dartmouth. Estava previst visitar el seu castell, però per arribar-hi calia passar per camins de terra i la pluja ha fet que ho haguéssim d'anul·lar. Malgrat tot, s'ha pogut visitar la part comercial del poble i el passeig a la riba del riu Dart.

dimecres, 20 de juny del 2012

Excursió a Dartmouth

Un dels grups de treball va anar ahir dimecres al poble de Dartmouth. És un poble costaner, que va créixer al voltant de la desembocadura del riu Dart que passa per Totnes.

Activitats de nit

Avui dimecres, després de sopar, hem tornat a l'escola en horari nocturn, fins a les 22:00, per a fer diverses activitats. Aquells que han volgut han pogut veure una pel·lícula (en versió original anglesa). D'altres han fet ús dels ordinadors, bàsicament per facebooquejar. També n'hi ha uns quants que han preferit jugar al ping-pong o al billar. I alguns pocs valents s'han atrevit amb el karaoke.

Tercer dia

Aquest matí el grup d'alumnes que vam arribar a l'aeroport de Londres hem anat a fer una petita excursió al riu Dart, que passa per la ciutat de Totnes. Ho podeu observar a les seguents imatges. Ha valgut la pena fer aquesta excursió per poder veure les precioses vistes típiques d'Anglaterra: paisatges molt humits, molt verds, amb molta varietat d'animals i amb una preocupació per la natura immensa.

Al tornar a Totnes hem tingut temps per poder passejar-nos per les botigues de la ciutat i per poder conèixer millor les seves tradicions.

A la tarda hem finalitzat les classes en què hem après més coses sobre la Gran Bretanya i Irlanda.

La valoració final del dia d'avui és que, com tots els que portem fins ara, ha sigut especial i únic.

Text: Ariadna Alemany i Marina Pérez

Paella anglocatalana

Ahir al vespre per sopar vam menjar paella. Tot i que havíem pensat de fer-la nosaltres no va poder ser perquè la senyora Bernadette havia de fer una classe de ioga. Per aquest motiu ens va fer la paella abans. Estava molt bona i tenia un gust indescriptible. Li vam explicar com cuinar-la i li vam dir que necessitava els ingredients seguents:
  • Arròs, pollastre, pebrot, safrà, pesols, tomàquet, ceba.
La senyora Bernadette va fer una versió a l'anglesa d'aquesta recepta. El pollastre el va cuinar amb curry i no hi va posar safrà, ja que l'arròs ja era moreno. Al final vam sopar de meravella i vam inaugurar una nova modalitat de cuina: la cuina de fusio anglocatalana, molt bona!

Escrit: Albert Magrinyà i Jordi Vives.